Rauhan uinti

Tammikuun alussa tein uintiharjoituksen ja sain tekniikkaani valmennusapua. En olisi uskonut tuon jäävän kauden ainoaksi uinnin osalta. Valitettava loukkaantuminen on sen jälkeen estänyt uimisen harjoittelun. Ennen Vanajanlinnaa kävin toteamassa tilanteen ja totesin kykeneväni uida. Vanajanlinnassa aloitus oli raju tarkoituksella, se kantoi pari sataa metriä. Seuraavassa kilpailussa taktiikkaa oli tarkoitus muuttaa.

Rauhassa rauhassa oli mottoni. Kisa oli mukavan tukeva välipala. Uinti aikaan noin puoli tuntia oli tavoitteena. 32.16 oli kohtuullinen, hiukan vettä laseissa ja aavistuksen huonot linjat laskevat arvosanaa. Laseihin pääsi oikealta puolelta snadisti kokoajan vettä. Ei varsinaisesti häirinnyt, mutta ei tuntunut kyllä mukavaltakaan. Lakki taisi jäädä hiukan väliin tai muuta vastaavaa. Vanajanlinnan lämmittelyssä vettä tuli pahemmin, joten syy täytyy löytyä. Ainakin huolellisempi täytyy olla ja varmistua ajoissa uintikunnosta. Vapaauinnin tekniikkaa ehdin uinnin aikana mallailla ja kokeilla mistä vedän kivuttomimmin. Onnistuin ja uin rintaa vain hiukan suunnistaakseni. Vierumäellä lähdetään hakemaan sitten hiukan kovempaa aikaa. Maltti on valttia tänäkin kesänä. Kyllä se veto kantaa, luotan itseeni täysin.

Peaceful swimming round and bearable time. Next time little bit better touch on water. Good technique is key word in my swimming. Speed will come later. Four race left before season ends. Let´s enjoy it!